برخی از شهرهای دنیا، با مناظر بی*نظیر خود،* تجربیات خیال*انگیزی را برای مسافرین و بازدیدکنندگان خود به همراه می*آورند. همین رمانتیک بودن،* سالانه هزاران،* بلکه میلیون*ها نفر را به این شهرها می*کشاند.
افراد برای انتخاب مقصد سفر،* می*توانند معیارهای گوناگونی داشته باشند. برای عده*ای،* رمانتیک بودن یکی از ویژگی*های مهم مقصد سفراست. نشنال*جئوگرافی این*بار از بین شهرهای دنیا،* تعدادی را به عنوان رمانتیک*ترین شهرها معرفی کرده واز هر شهر نمادی را برگزیده که منتخب آنها را در گزارش تصویری خبرآنلاین می*بینید.
بیگ*سور، کالیفرنیا
ساحل زیبا،* نمای رویایی و * البته جمعیت کم و خلوتی،* به این سواحل، فضایی خیال*انگیز و دلچسب می*دهد و باعث می*شود مسافران از قدم زدن لذت ببرند.



بانکوک،* تایلند
این معبد بودایی وات*آرون است که در ساحل رود چائوفرایا سر به آسمان بانکوک کشیده است. ساخت این معبد که سال*ها است توریست*ها را به این محل می*کشاند، به سال 1809 میلادی برمی*گردد.




دره ناپا، کالیفرنیا
اگر دنبال دلیلی برای سفر به این دره می*گردید،* می*توانید از 4 میلیون نفری که هر سال از آن دیدن می*کنند بپرسید!



تاج*محل،* هند
شاه*جهان این آرامگاه مرمرین را به عنوان یادبودی برای همسرش در قرن 17 ساخت. گفته می*شود که شاه*جهان همسرش را بسیار دوست می*داشته است. امروزه لحظات آرام این آرامگاه در کنار زیبایی، تاج*محل را به جاذبه*ای توریستی برای مردم جهان بدل ساخته است.



زنزیبار، تانزانیا
سپیده*دم کم*کم به ساحل آرام و بی*سروصدای زنزیبار وارد می*شود. شن*های سفید ساحل و مرجان*های حاشیه*ای، دوست*داران طلوع را وسوسه می*کنند که از خیر راه*های قدیمی بگرند و قدم بر ساحل بگذارند.



پاریس، فرانسه
بله، این همان نماد فلزی معروف پاریس است، منتها از زاویه*ای ناآشنا. وقتی پای جذابیت برای توریست*ها به میان می*آید و قرار باشد شهرهای رمانتیک انتخاب شوند،* پاریس حتما باید در لیست باشد!
پراگ،* جمهوری چک
پل چارلز در شهر پراگ روی رودخانه ولتاوا (که به زبان چک به معنای مشورت است) قرار گرفته و نماد این شهر به حساب می*آید. مه غلیظی که مانند یک پرده مخملین پل و صف مجسمه*هایش را در بر می*گیرد،* از آن مکانی رویایی می*سازد.



آلپ فرانسه
این کوه*ها مقصد معروفی در بین علاقمندان به اسکی و کوهنوردی هستند. البته آلپ فرانسه برای کسانی که آن*قدرها هم به دنبال ماجراجویی نیستند،* جذابیت*های فراوانی دارد: دهکده*هایی که مثل دهکده*های قصه*های پریان هستند،* تفرجگاه*های خیلی لوکس و شیک و البته مناظر فوق*العاده زیبا.